zamknąć

Mapa nawigacji

Pobierz nasze dobre praktyki
Interaktywna nawigacja to narzędzie wykraczające poza standardową nawigację zintegrowanych treści (dostępną w górnej belce raportu). Nowe podejście pozwalana na poruszanie się w dwóch dodatkowych wymiarach biznesu Grupy PZU, tj.:
  • strategii (ubezpieczenia, zdrowie, inwestycje, finanse);
  • zrównoważonego rozwoju (sprzedaż, pracownicy, zaangażowanie społeczne, środowisko naturalne i etyka).
Wyżej wymienione obszary zostały dodatkowo uzupełnione o powiązane wskaźniki GRI, w ramach każdego wybranego zagadnienia.
Pracownicy
Społeczeństwo
Etyka
Środowisko
Produkty
Krótka charakterystyka
Zdrowie
Banki
Inwestycje
Ubezpieczenia
PRAKTYKI
BIZNESOWE

W tym rozdziale

GRI

Dialog z otoczeniem

Raport Roczny 2019 > Dialog z otoczeniem
Facebook Twitter All
Zintegrowana Nawigacja
Ubezpieczenia
Zdrowie
Inwestycje
Bankowość
Najlepsze Praktyki
Narzędzia strony:

Otwarta komunikacja - „wszystkim stronom, z którymi współpracujemy, przekazujemy precyzyjne i potrzebne informacje. Dokładamy wszelkich starań, aby sprawozdania i dokumenty przekazywane organom kontrolnym lub nadzorczym lub podawane do publicznej wiadomości, były kompletne i zrozumiałe.”

„Ważny jest dla nas głos interesariuszy. Nie tylko chcemy spełniać oczekiwania naszych klientów czy pracowników, ale chcemy być też szczerzy z otoczeniem biznesowym w prowadzeniu naszej działalności. Wierzymy, że oparcie relacji o uczciwość i transparentność jest kluczem do sukcesu. Dlatego angażujemy się w dialog z otoczeniem, przeprowadzamy regularnie ankiety i sesje dialogowe oraz podajemy do publicznej wiadomości wszystkie najważniejsze informacje, które mogą przyczynić się do lepszej realizacji naszej misji.”

Aleksandra Jakima-Moskwa, Koordynator ds. Komunikacji z Inwestorami

Istotna rola interesariuszy i ich wymierny wpływ na kształtowanie działalności Grupy PZU sprawiają, że każda jej spółka regularnie aktualizuje mapę swoich partnerów, a także opracowuje kluczowe formy dialogu z poszczególnymi grupami. Ich wybór dokonywany jest na podstawie ważności relacji oraz skali powiązań z Grupą PZU.

Poniżej przedstawiona została mapa interesariuszy wybranych na podstawie stopnia zaangażowania w działalność Grupy oraz ich istotności z punktu widzenia modelu biznesowego. Mapa nie obejmuje działalności Grupy Pekao oraz Alior Bank, w których obowiązują odrębne podejścia do relacji z otoczeniem.

Grupa interesariuszy Podejście dotyczące zaangażowania danej grupy interesariuszy Stopień zaangażowania danej grupy Kluczowe kwestie i problemy poruszane przez interesariuszy
Pracownicy
  • rozmowy roczne/kwartalne;
  • spotkania wewnętrzne;
  • wewnętrzny portal/intranet;
  • newsletter;
  • skrzynki do wyjaśniania niejasności;
  • związki zawodowe;
  • wewnętrzne publikacje;
  • akcje informacyjne i poszerzające wiedzę o organizacji;
  • badanie zaangażowania;
  • transmisja spotkania z członkami Zarządu;
  • materiały video wyświetlane w siedzibie spółki.
wysoki
  • słuchanie opinii pracowników;
  • zapewnienie pracownikom możliwości rozwoju;
  • stworzenie satysfakcjonującego miejsca pracy;
  • budowanie zrozumienia dla realizacji strategii i osiąganych wyników;
  • aktywizacja pracowników do uczestnictw w nowych inicjatywach.
Klienci
  • strona internetowa;
  • ankieta potrzeb klientów;
  • badania satysfakcji i opinii; 
  • programy edukacji finansowej i ubezpieczeniowej;
  • Rzecznik Klienta.
wysoki
  • zbieranie oczekiwań i opinii klientów;
  • uwzględnianie głosu klienta w projektowaniu rozwiązań biznesowych;
  • tworzenie produktów i usług dostosowanych do potrzeb klienta;
  • stworzenie przejrzystych warunków ofert i umów.
Dostawcy
  • spotkania z nowymi i dotychczasowymi dostawcami;
  • ankieta CSR.
wysoki
  • wspieranie realizacji strategii Grupy i dostęp do innowacji;
  • kształtowanie standardów biznesowych w swoim otoczeniu i promowanie dobrych praktyk zakupowych.
Inwestorzy i udziałowcy
  • regularne spotkania podczas konferencji, paneli dyskusyjnych (grupowe w spółce oraz indywidualne);
  • kwartalne raporty finansowe, zestawienia danych i prezentacje wyników;
  • stała współpraca działu Relacji Inwestorskich z interesariuszami (inwestorzy instytucjonalni i inwestorzy indywidualni, analitycy i organizacje rynku kapitałowego);
  • spotkania i telekonferencje z Zarządem;
  • strona internetowa Spółki;
  • internetowe kanały informacyjne.
wysoki
  • zapewnienie przejrzystości informacyjnej;
  • budowanie wartości;
  • dystrybucja zysków do akcjonariuszy.
Partnerzy biznesowi: agenci i brokerzy
  • coroczne, comiesięczne i bieżące spotkania z agentami;
  • ankiety satysfakcji i opinii;
  • portal komunikacji wewnętrznej dla agentów;
  • programy szkoleń i wsparcia w sprzedaży;
  • Elitarny Klub Agenta oraz Elitarna Grupa Doradcza.
wysoki
  • prezentacja planów strategicznych;
  • poruszanie bieżących kwestii dotyczących współpracy  w celu zapewnienia obopólnych korzyści.
Media 
  • komunikaty prasowe;
  • konferencje prasowe;
  • wywiady eksperckie;
  • wywiady branżowe;
  • serwisy społecznościowe.
średni
  • transparentność działania;
  • budowa świadomości ubezpieczeniowej;
  • zwiększenie poziomu wiedzy na temat produktów finansowych.
Społeczności lokalne
  • bieżąca komunikacja bezpośrednia;
  • wspieranie lokalnych inicjatyw za pośrednictwem programu  www.pomoctomoc.pl.
średni
  • realizacja projektów sponsoringowych i prewencyjnych;
  • wspieranie rozwoju społeczności;
  • bycie odpowiedzialnym obywatelem;
  • zachęcanie pracowników do udziału w akcjach społecznych.
Administracja centralna
  • współpraca w ramach debat i konferencji;
  • odpowiadanie na zapytania i uwzględnienie rekomendacji;
  • współpraca legislacyjna z Polską Izbą Ubezpieczeń.
średni
  • zapewnienie przestrzegania wymogów i regulacji;
  • wspieranie tworzenia nowych zasad na rynku, w tym dobrych praktyk.
Organizacje pozarządowe i instytucje publiczne
  • budowanie partnerstw i przeprowadzanie diagnozy społecznej;
  • wspólne planowanie, realizacja i ewaluacja projektów;
  • zaangażowanie w inicjatywy i przedsięwzięcia na rzecz promowania CSR i standardów fundacji korporacyjnych;
  • organizacja wspólnych konferencji, seminariów – działania na rzecz środowiska trzeciego sektora i środowisk akademickich;
  • dzielenie się know-how (szkolenia).
średni
  • realizacja programów edukacyjnych i społecznych na rzecz zdrowia, bezpieczeństwa, pomocy społecznej, kultury i ochrony jej dziedzictwa.

DOBRA PRAKTYKA

Udział w stowarzyszeniach oraz organizacjach branżowych Grupa PZU angażuje się w działalność wielu organizacji i stowarzyszeń. Członkostwo we wskazanych poniżej organizacjach ma dla PZU charakter strategiczny. Firma opłaca składki członkowskie, wspierając działania statutowe, oraz bierze udział w dodatkowych projektach realizowanych przez:

  • Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
  • Brytyjsko Polska Izba Handlowa (British Polish Chamber of Commerce)
  • Polska Izba Ubezpieczeń
  • European Financial Marketing Association (EFMA)
  • International Association of Agricultural Insurers
  • Polskie Biuro Ubezpieczycieli Komunikacyjnych
  • United Nations Environment Programme Finance Initiative