zamknąć

Mapa nawigacji

Pobierz nasze dobre praktyki
Interaktywna nawigacja to narzędzie wykraczające poza standardową nawigację zintegrowanych treści (dostępną w górnej belce raportu). Nowe podejście pozwalana na poruszanie się w dwóch dodatkowych wymiarach biznesu Grupy PZU, tj.:
  • strategii (ubezpieczenia, zdrowie, inwestycje, finanse);
  • zrównoważonego rozwoju (sprzedaż, pracownicy, zaangażowanie społeczne, środowisko naturalne i etyka).
Wyżej wymienione obszary zostały dodatkowo uzupełnione o powiązane wskaźniki GRI, w ramach każdego wybranego zagadnienia.
Pracownicy
Społeczeństwo
Etyka
Środowisko
Produkty
Krótka charakterystyka
Zdrowie
Banki
Inwestycje
Ubezpieczenia
PRAKTYKI
BIZNESOWE

W tym rozdziale

GRI

Bankowość i partnerstwa strategiczne

Raport Roczny 2019 > Bankowość i partnerstwa strategiczne
Facebook Twitter All
Zintegrowana Nawigacja
Ubezpieczenia
Zdrowie
Inwestycje
Bankowość
Najlepsze Praktyki

Ważnym elementem modelu biznesowego Grupy PZU jest działalność bankowa. Zacieśnienie współpracy z bankami w ramach Grupy PZU (Alior Bank w Grupie od 2015 roku oraz Bank Pekao w Grupie od 2017 roku) otworzyło ogromne możliwości rozwoju, szczególnie w zakresie integracji i koncentracji usług wokół klienta na każdym etapie jego rozwoju osobistego i zawodowego. Współpraca w ramach segmentu bankowego stanowi dla PZU dodatkową płaszczyznę do budowania trwałych relacji z klientami. Ambitne cele obejmują sprzedaż ubezpieczeń klientom Banku Pekao i Alior Bank, jak i pozyskanie nowych klientów ubezpieczeniowych PZU dla banków. 

Kompleksowa oferta usług finansowych umożliwia dotarcie do klienta wieloma kanałami. Powinno się to przełożyć na wzrost liczby produktów przypadających na jednego klienta oraz na rozwój nowej sprzedaży. Grupa PZU zakłada, że w 2020 roku osiągnie 1 mld zł dodatkowej składki ze współpracy z bankami, a banki pozyskają 1 mln klientów ubezpieczeniowych Grupy. Istotne będą też oszczędności związane z realizacją synergii w obszarach zakupów, IT i nieruchomości w ramach Grupy. Oczekuje się redukcji kosztów o 100 mln zł do 2020 roku. STRATEGIA

Działalność PZU we współpracy z Bankami z Grupy odbywa się przede wszystkim w obszarze bancassurance, assurbanking oraz synergii kosztowych. 

Efekty współpracy w 2019 roku:

  • w obszarze bancassurance w oddziałach Banku Pekao została uruchomiona sprzedaż ubezpieczenia pożyczkobiorców pożyczek ekspresowych (PEX). Ponadto oferta banku została rozszerzona o majątkowe ubezpieczenie kredytobiorców kredytów mieszkaniowych, dzięki któremu klienci mają możliwość zabezpieczyć się finansowo w razie wystąpienia nieprzewidzianych zdarzeń w okresie spłaty kredytu. PZU kontynuuje i aktywnie rozwija sprzedaż ubezpieczenia nieruchomości oraz ubezpieczenia spłaty pożyczki (PEX) w kanałach zdalnych;
  • we współpracy z Alior Bank PZU kontynuuje i aktywnie rozwija sprzedaż ubezpieczenia na życie dla kredytobiorców kredytów gotówkowych oraz ubezpieczenia nieruchomości dla kredytobiorców kredytów hipotecznych. Została uruchomiona sprzedaż direct ubezpieczenia podróżnego „Pomoc w podróży” w Kantorze Walutowym Alior Bank;
  • Alior Bank wprowadził do oferty dobrowolne ubezpieczenie ochronne jako uzupełnienie oferty produktów bankowych dla klienta biznesowego, oferując we współpracy z PZU ubezpieczenie nieruchomości (mienia od ognia i innych żywiołów) dla klientów korzystających z kredytu nieodnawialnego zabezpieczonego nieruchomością. Ubezpieczenie jest oferowane w tzw. modelu indywidualnym, w którym Alior Bank występuje jako pośrednik ubezpieczeniowy; 
  • w obszarze assurbanking we współpracy z Bankiem Pekao została uruchomiona sprzedaż end-to-end w kanale zdalnym dzięki czemu PZU stało się największym zewnętrznym partnerem banku w sprzedaży ROR;
  • w oddziałach własnych PZU uruchomiona została kampania pilotażowa „Auto plus konto” (OC 10% + ROR 200 zł), wspierająca sprzedaż ubezpieczeń OC oraz promująca sprzedaż Konta Przekorzystnego Banku Pekao;
  • w ramach współpracy z Alior Bank, PZU stworzył innowacyjną platformę pożyczkową CASH. We wrześniu 2019 roku platforma została udostępniona pracownikom PZU. Platforma CASH to dobry przykład synergii i wykorzystania silnych stron spółek w ramach Grupy PZU. Wdrożona koncepcja biznesowa ma szansę stać się unikalnym rozwiązaniem na polskim rynku pożyczkowym, pokazując jednocześnie, że Grupa PZU pracuje nad jak najlepszym zaspokajaniem potrzeb klientów, w tym tych z obszaru finansów. Platforma CASH może stać się nową linią biznesową dla PZU, a dla pracodawców i pożyczkobiorców – unikalnym rozwiązaniem korzystnym dla obu stron;
  • Alior Bank przygotował atrakcyjną ofertę produktów bankowych dla osób zatrudnionych w zakładach pracy, z którymi PZU TFI podpisało umowy o prowadzenie Pracowniczych Planów Kapitałowych i które zdecydowały się na oszczędzanie w ramach PPK. Poprzez ten kanał Alior Bank ma szansę dotrzeć do szerokiego spektrum klientów indywidualnych, którzy mogą się stać nowymi klientami banku lub mogą poszerzyć posiadane obecnie produkty banku, a także do samych firm z ofertą produktów i usług dla klienta biznesowego. Dla PZU współpraca z Alior Bank zwiększa przewagę konkurencyjna na rynku PPK;
  • w ramach współpracy z bankami uruchomione zostały programy ubezpieczeniowe dla pracowników banków oraz oferty specjalne produktów bankowych dla pracowników spółek Grupy PZU;
  • w ramach synergii kosztowych w obszarach IT, administracji, nieruchomości i bezpieczeństwa urocznione synergie kosztowe osiągnęły poziom 123 mln zł. 

Grupa PZU, będąc liderem polskiego rynku finansowego z ogromnym potencjałem tworzenia innowacyjnych rozwiązań dla biznesu oraz jedną z największych grup finansowych w Europie Środkowo-Wschodniej, aktywnie promuje polską gospodarkę za granicą. 

Podczas Światowego Forum Ekonomicznego w Davos w 2020 roku PZU wraz z Bankiem Pekao już po raz drugi zorganizowały Dom Polski - miejsce poświęcone promocji Polski, jej gospodarki i całego regionu Trójmorza. Tegorocznym hasłem przewodnim Domu Polskiego było #GrowingEurope, obrazujące wzrost i potencjał inwestycyjny regionu. Debaty i panele organizowane w Domu Polskim z udziałem najważniejszych osobistości świata polityki i gospodarki zdominował temat rozwoju i promocji tej części Europy. Dom Polski był również przestrzenią do prezentacji przedsiębiorczości i innowacyjności polskich firm. Dzięki spotkaniom z polskimi czempionami, globalni decydenci mieli okazję na kompleksowe zapoznanie się z możliwościami drzemiącymi w firmach z Polski i regionu. Poza promowaniem biznesu twórcom Domu Polskiego przyświecał jeszcze jeden, bardzo istotny cel – propagowanie polskiej kultury i szerzenie wiedzy na temat Polski. Wyraźnie widoczne było to we wnętrzu Domu Polskiego – specjalnie zaprojektowanego w stylu polskiej sztuki ludowej. Motywem przewodnim, a także inspiracją dla twórców, była kultura góralska.

W Domu Polskim w Davos, z inicjatywy Prezesa PZU, podpisane zostało memorandum tworzące Business Council of Growing Europe. Sygnatariuszami Rady Biznesu – oprócz PZU i Banku Pekao zostało dwanaście spółek – znanych na arenie międzynarodowej i rozwijających swoją działalność na poziomie przynajmniej regionalnym.

Celem tej inicjatywy jest promocja Europy Środkowo-Wschodniej jako kierunku atrakcyjnego dla inwestorów z całego świata i wspieranie współpracy między liderami biznesu z regionu. Deklaracja zakłada organizację wspólnych wydarzeń, udział w panelach i spotkaniach podczas najważniejszych konferencji i imprez o charakterze gospodarczym, a także współpracę z ekspertami i doradcami. Efektem ścisłej kooperacji ma być wypromowanie Europy Środkowo-Wschodniej jako hub’u dla rozwoju najnowszych technologii, infrastruktury i odnawialnych źródeł energii.

Światowe Forum Ekonomiczne w Davos to jedno z najbardziej znanych i prestiżowych spotkań czołowych przywódców politycznych, globalnych liderów biznesu, uznanych intelektualistów i ekspertów, a także dziennikarzy. Jego uczestnicy co roku koncentrują się na poszukiwaniu rozwiązań największych problemów gospodarczych i społecznych współczesnego świata. W sumie, corocznie w Forum uczestniczy ok. 3 tys. reprezentantów pochodzących ze 110 krajów.

Bank Pekao - klienci i produkty

Kanały dystrybucji

Innowacje

Alior Bank - klienci i produkty

Klient indywidualny (segment detaliczny)

Klient biznesowy (segment biznesowy)

Działalność skarbowa

Sieć dystrybucji

Wyższa kultura. Bank nowości.

Partnerstwa strategiczne